Zespół

Zespół

Nasz zespół skupia osoby oddane pracy z dziećmi. Łączymy pasję z profesjonalnym zaangażowaniem. Jesteśmy nastawieni na nieustanne podnoszenie kwalifikacji zawodowych i podążanie za najwyższymi standardami wypracowanymi przez międzynarodową społeczność montessoriańską. Są wśród nas także nauczyciele akredytowani przez Montessori Accreditation Council for Teacher Education (MACTE)

Kliknij/najedź na zdjęcie aby dowiedzieć się o nas więcej

Katarzyna Pac

założycielka przedszkola, „pani traktor”, jak mówią dzieci

jestem absolwentką ASP w Warszawie oraz Polskiego Instytutu Montessori. Pasjonuję się obserwacją rozwoju dzieci i odkrywaniem ich indywidualnych zainteresowań i talentów. Jestem zwolenniczką podejścia niedyrektywnego. Uwielbiam dyskutować o edukacji i zmianach w niej koniecznych. A także wdrażać te zmiany w życie. Zgłębiam Porozumienie bez przemocy.

Monika Zielińska

nauczycielka grupy słonecznej

jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej oraz studiów podyplomowych w IZIZ na kierunku „Poradnictwo dietetyczne – postępy w żywieniu człowieka”. Prywatnie żoną, mamą ośmioletniego Michała i właścicielką dwóch kotów. Możliwość połączenia swojej pasji z pracą zawodową uważam za swoje wielkie szczęście. Macierzyństwo stało się dla mnie inspiracją do zmiany planów zawodowych o 180 stopni. Poczułam, że praca z dziećmi daje mi prawdziwą satysfakcję i radość, kiedy mogę obserwować, jak młody człowiek uczy się świata i codziennie z niespożytą energią i ciekawością odkrywa go na nowo.

Wioleta Mazurek-Leszek

nauczycielka grupy słonecznej

Od ponad trzech lat pracuję jako nauczycielka. Moje założenia w pracy z dziećmi to przede wszystkim zaufanie, poczucie bezpieczeństwa i wzajemny szacunek. Myślę, że te obszary się przenikają i dopiero gdy zaistnieją, może nastąpić naturalny proces rozwoju. Ważnym jest, aby dziecko czuło się na tyle swobodnie, by chciało podejmować różnego rodzaju wyzwania. Motywacja wewnętrzna jest kluczem do poznawania otaczającego świata, zatem staram się ją wzmacniać każdego dnia spędzonego razem z dziećmi. Pasjonuje mnie czytanie książek (najchętniej na łonie natury). W wolnej chwili lubię wsiąść na rower i podziwiać widoki, od niedawna pokochałam bieganie (najchętniej o wschodzie słońca, bo wtedy oprócz przebytych kilometrów cieszy mnie również piękna aura, która daje mi energię na cały dzień).

Zuzanna Talarek

nauczycielka grupy słonecznej

Jestem absolwentką studiów I stopnia z psychopedagogiki kreatywności na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, oraz studiów pedagogicznych II stopnia w zakresie edukacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam również studia I stopnia z pedagogiki specjalnej ze specjalnością: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wychowanie Przedszkolne na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W pracy z dziećmi cenię sobie ciągły ruch oraz stały i uporządkowany plan dnia. Bardzo lubię pokazywać dzieciom nowe rzeczy, obserwować ich błysk w oczach i zaintrygowanie wymalowane na buziach. Uwielbiam, kiedy zachwycają się małymi rzeczami. Nie wyobrażam sobie pracy w innym charakterze. Staram się wychowywać kreatywne i otwarte dziecko. Przyjemność sprawia mi wspólne tworzenie prac plastycznych. Najważniejsze jednak jest dla mnie ich zdrowie, dlatego też często przypominam dzieciom o zasadach bezpiecznej zabawy w przedszkolu. W ramach relaksu po pracy gotuję i piekę ciasta.

Lidia Klass

kierowniczka merytoryczna zespołu, nauczycielka grupy planetarnej

jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori. Pedagogiką Montessori pasjonuję się od dawna. Największą radością jest dla mnie obserwacja i wspieranie dziecka, w drodze ku samodzielności. W dzieciach najbardziej cenię szczerość. Prywatnie jestem mamą Oskara, uwielbiam podróżować, pływać, a potem przeczytać dobrą książkę.

Magda Sasińska

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem psychologiem, w wolnych chwilach nianią i animatorką przyjęć urodzinowych dla dzieci. Praca z dziećmi w nurcie "Porozumienia bez przemocy" to kawał dobrej roboty, którą bardzo cenię. Czas spędzony z dziećmi jest bezcenny. W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie zaopiekowanie się ich emocjami. Szukanie wspólnie z nimi najlepszych dla nich sposobów regulacji właśnie emocji - rozmowa, zabawa, inne formy wyrażania prawdziwych siebie. Pragnę w pracy z dziećmi budować solidne fundamenty, aby mogły śmiało iść w świat i spełniać swoje marzenia. Moja praca jest cały czas superwizowana, zarówno w przedszkolu, jak i poza nim na gruncie prywatnym, bo zaopiekowanie się sobą jest bardzo ważne przy tak odpowiedzialnej pracy z dziećmi. Prywatnie jestem zakochana w Podlasiu, bo stamtąd pochodzę, tam się wychowywałam, dlatego uważam, że dzieciństwo na wsi to kapitalna opcja. Ponad to uwielbiam smak i zapach kawy, spacery brzegiem Wisły, lato na wsi i czas spędzony z dziećmi 🙂

Alicja Szymków

nauczycielka grupy księżycowej

Od początku drogi zawodowej jestem zainteresowaną alternatywnymi metodami edukacji. W nurcie montessoriańskim szczególnie urzekło mnie zindywidualizowane podejście do dziecka, podkreślenie roli samodzielności w działaniu i dostrzeżenie korzyści płynących z przebywania w grupie dzieci w różnym wieku. Praca z dziećmi zawsze jest dla mnie ciekawym wyzwaniem, ale jednocześnie żródłem ciągłych inspiracji i przemyśleń. Uważam, że potrzeba w niej szczególnie autentyczności i szczerego zaangażowania. Lubię „zarażać” dzieci zamiłowaniem do ruchu na świeżym powietrzu i twórczej pracy z różnymi technikami pastycznymi, a zwłaszcza ukazywać im szczególne znaczenie kontaktu z naturą . Prywatnie moją największą pasja są góry, w szerokim rozumieniu tego słowa. Jestem przewodnikiem na teren Beskidów polskich oraz instruktorem w Stowarzyszeniu Przewodników Beskidzkich. Jeśli tylko nie ma mnie w górach, staram się bywać w lesie. Korzystam z tego, czego mogę się w nim nauczyć, doświadczyć i znaleźć.

Elwira Ostrowska

nauczycielka grupy księżycowej

jestem absolwentką pedagogiki, nauczycielką przedszkolną i terapeutką integracji sensorycznej. Ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori oraz studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej. Od początku swojej pracy zawodowej jestem związana z pedagogiką Montessori. Spodobało mi się w niej dążenie do samodzielności dzieci i uznanie, że każde dziecko ma prawo do rozwoju we własnym tempie. Radość sprawia mi obserwacja dzieci, które nabywają nowe umiejętności i budują przy tym pewność siebie lub z entuzjazmem odkrywają kolejne tajemnice świata. Być dla nich przewodnikiem na tej drodze to wymagająca praca, ale dająca dużo radości i satysfakcji. Prywatnie lubię koty, gotowanie i długie spacery z Mężem.

Dorota Różańska

nauczycielka grupy planetarnej

jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie i Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie. Od wielu lat praca z dziećmi w wieku przedszkolnym, oraz wspieranie Rodziców w wychowywaniu swoich pociech, jest moim podstawowym zajęciem. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim szacunkiem i wiarą w niepowtarzalność i wyjątkowość każdego dziecka. Staram się być dla każdego z nich mądrym i cierpliwym przewodnikiem.

Zuzanna Stolarz

nauczycielka grupy planetarnej

Jestem pedagogiem specjalnym- aktualnie kontynuuję naukę na studiach II stopnia w warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej. Pracuję z dziećmi od trzech lat. Moją wiedzę pedagogiczną opieram na bezpośrednim doświadczeniu, dodatkowo uzupełniam ją literaturą dotyczącą komunikacji, psychologii i rozwoju. To wszystko sprawia, że mam coraz więcej pytań, na które chciałabym znaleźć odpowiedzi. Bardzo ważne jest dla mnie poszanowanie potrzeb i emocji dziecka, nawet tych bardzo trudnych, wobec tego bliskie jest mi NVC, Rodzicielstwo Bliskości oraz pedagogika Montessori. W pracy z dziećmi najbardziej lubię tę naturalność i beztroskę, która jest podstawą budowania autentycznych relacji z innymi oraz nabywania wiedzy. Największą osobistą wartością w kontaktach z dziećmi jest to, że obserwując te szczere istotki, wiem coraz więcej o sobie samej. Nie tylko o swoich preferencjach, ale i samym sposobie przedstawiania potrzeb. W wolnych chwilach lubię obejrzeć dobry film, słuchać ulubionej muzyki oraz czytać książki. Cenię sobie dobre jedzenie, wobec tego często przygotowuję roślinne dania lub próbuję nowych smaków na mieście. Uwielbiam spędzać czas na łonie natury, przede wszystkim nad wodą. Lubię także odkrywać ciche, kameralne miejsca, które pozwalają mi się zatrzymać.

Jaśmina Wójcik

nauczycielka plastyki

działam na styku pól plastyczno-artystyczno-społecznych. Od 2008 roku wykładam na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Wierzę, że za pomocą sztuki można aktywnie zmieniać i kształtować rzeczywistość. Pragnę uwrażliwiać dzieci na otaczający świat. Sprawić, aby poprzez doświadczanie języka sztuki potrafiły porozumiewać się i komunikować pozawerbalnie. W Świetliku prowadzę zajęcia artystyczne tkj. wspólne malowanie muralu na terenie przedszkola, up-recycklingowe budowanie robotów, osiedli kartonowych domów, czy tworzenie słuchowiska kreowanego przez dzieci. Najmłodsi to dla mnie nieskrępowane przestrzenie wyobraźni. Prywatnie jestem mamą dwóch córek.

Katarzyna Kilar

Logopedka

jestem aktorką, logopedą, pedagogiem. Absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Ekspertem Programu Rozwoju Karier MyFrame. Stworzyłam autorski program zapobiegania chorobom narządu głosu. Uważam, że kształcenie głosu jest kluczowe w profilaktyce chorób zawodowych nauczycieli. Prywatnie jestem mamą sześcioletniej Marysi; uwielbiam koty, książki i kawę.

Weronika Kmita

Nauczycielka muzyki

jestem instruktorką śpiewu, nauczycielką muzyki, wokalistką, z wykształcenia animatorką kultury i dyrygentem. Dzielę się swoją energią z dziećmi i zapraszam je do świata dźwięków.

Julietta Kaspuścik

dobry duch przedszkola

Krzysztof Raszewski

"pan Krzysio", stolarz, murarz, hydraulik, spawacz, informatyk

Z wykształcenia jestem informatykiem a z zawodu staram się zapewnić konieczną i działającą infrastrukturę w Świetliku. Lubię uczyć się nowych rzeczy oraz głośne narzędzia. Prywatnie mąż pani traktor.