Zespół

Zespół

Nasz zespół skupia osoby oddane pracy z dziećmi. Łączymy pasję z profesjonalnym zaangażowaniem. Jesteśmy nastawieni na nieustanne podnoszenie kwalifikacji zawodowych i podążanie za najwyższymi standardami wypracowanymi przez międzynarodową społeczność montessoriańską. Są wśród nas także nauczyciele akredytowani przez Montessori Accreditation Council for Teacher Education (MACTE)

Kliknij/najedź na zdjęcie aby dowiedzieć się o nas więcej

Katarzyna Pac

założycielka przedszkola, „pani traktor”, jak mówią dzieci

jestem absolwentką ASP w Warszawie oraz Polskiego Instytutu Montessori. Pasjonuję się obserwacją rozwoju dzieci i odkrywaniem ich indywidualnych zainteresowań i talentów. Jestem zwolenniczką podejścia niedyrektywnego. Uwielbiam dyskutować o edukacji i zmianach w niej koniecznych. A także wdrażać te zmiany w życie. Zgłębiam Porozumienie bez przemocy.

Lidia Klass

kierowniczka merytoryczna zespołu, nauczycielka grupy planetarnej

jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori. Pedagogiką Montessori pasjonuję się od dawna. Największą radością jest dla mnie obserwacja i wspieranie dziecka, w drodze ku samodzielności. W dzieciach najbardziej cenię szczerość. Prywatnie jestem mamą Oskara, uwielbiam podróżować, pływać, a potem przeczytać dobrą książkę.

Zuzanna Talarek

nauczycielka grupy słonecznej

Jestem absolwentką studiów I stopnia z psychopedagogiki kreatywności na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, oraz studiów pedagogicznych II stopnia w zakresie edukacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam również studia I stopnia z pedagogiki specjalnej ze specjalnością: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wychowanie Przedszkolne na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W pracy z dziećmi cenię sobie ciągły ruch oraz stały i uporządkowany plan dnia. Bardzo lubię pokazywać dzieciom nowe rzeczy, obserwować ich błysk w oczach i zaintrygowanie wymalowane na buziach. Uwielbiam, kiedy zachwycają się małymi rzeczami. Nie wyobrażam sobie pracy w innym charakterze. Staram się wychowywać kreatywne i otwarte dziecko. Przyjemność sprawia mi wspólne tworzenie prac plastycznych. Najważniejsze jednak jest dla mnie ich zdrowie, dlatego też często przypominam dzieciom o zasadach bezpiecznej zabawy w przedszkolu. W ramach relaksu po pracy gotuję i piekę ciasta.

Magda Sasińska

nauczycielka grupy gwiezdnej

Jestem psychologiem, w wolnych chwilach nianią i animatorką przyjęć urodzinowych dla dzieci. Praca z dziećmi w nurcie "Porozumienia bez przemocy" to kawał dobrej roboty, którą bardzo cenię. Czas spędzony z dziećmi jest bezcenny. W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie zaopiekowanie się ich emocjami. Szukanie wspólnie z nimi najlepszych dla nich sposobów regulacji właśnie emocji - rozmowa, zabawa, inne formy wyrażania prawdziwych siebie. Pragnę w pracy z dziećmi budować solidne fundamenty, aby mogły śmiało iść w świat i spełniać swoje marzenia. Moja praca jest cały czas superwizowana, zarówno w przedszkolu, jak i poza nim na gruncie prywatnym, bo zaopiekowanie się sobą jest bardzo ważne przy tak odpowiedzialnej pracy z dziećmi. Prywatnie jestem zakochana w Podlasiu, bo stamtąd pochodzę, tam się wychowywałam, dlatego uważam, że dzieciństwo na wsi to kapitalna opcja. Ponad to uwielbiam smak i zapach kawy, spacery brzegiem Wisły, lato na wsi i czas spędzony z dziećmi 🙂

Dominika Góralska

Nauczycielka grupy księżycowej

Jestem absolwentką kierunku tyflopedagogika na UKSW oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessorii. W pracy z dziećmi najbardziej lubię towarzyszyć im w odkrywaniu własnego potencjału. Z zaciekawieniem przyglądam się jak budują relacje, uczą się nazywać emocje oraz stawiają granice.

Paulina Ostaszyk

nauczycielka grupy planetarnej

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam edukację przedszkolną i wczesnoszkolną oraz animację kultury wraz z doradztwem edukacyjno-zawodowym. W pracy z dziećmi bardzo ważne są dla mnie cierpliwość, szacunek oraz dbanie o to, by każde z nich czuło się bezpieczne i rozwijało się zgodnie z indywidualnymi możliwościami. Staram się być dla dziecka towarzyszem i wsparciem w dążeniu do samodzielności.

Anna Gajewska

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem dyplomowanym pedagogiem wczesnoszkolnym i przedszkolnym, absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Praca z dziećmi daje mi ogromną radości, dużo satysfakcji i w sposób pozytywny uzupełnia moją energię. Wolne chwile spędzam aktywnie: jazda na rowerze i rolkach, joga, taniec, spacery z psem, wyprawy w nowe nieznane miejsca lub w uważności i technikach medytacyjnych. Moją fascynacją są także książki i muzyka. Bez nich życie byłoby bardzo smutne i nudne. Uwielbiam naturalną czarną kawę, a po godzinach piszę o niej wiersze. Dużo fotografuję. Aparat towarzyszy mi niemal w każdym momencie życia. Fotografia jest dla mnie sztuką obserwacji. Aktywnie uczestniczę w różnych szkoleniach, spotkaniach i kursach pogłębiających moją wiedzę oraz samoświadomość, m.in. szkolenie w zakresie Terapii Ręki, kurs MBCL, warsztat medytacji zen czy trening zastępowania agresji oraz technik uważności. Jestem rownież absolwentką studiów podyplomowych na kierunku zarządzanie oświatą oraz absolwentką Polskiego Centrum Montessori, w wyniku czego uzyskałam dyplom nauczyciela montessoriańskiego. Ostatnio moją pasją są również: podróże, gra na handpanie oraz pielęgnowanie roślin.

Monika Białek

nauczycielka grupy planetarnej

Mam na imię Monika i jestem pedagogiem. Z dziećmi pracuję od 10 lat, a tak właściwie to odkąd pamiętam. Moja pasja do metody Montessori narodziła się już na studiach, dlatego kwestią czasu było podjęcie przeze mnie kursu w tym kierunku. Jestem artystyczną duszą kochającą muzykę, wrażliwą na piękno, z poczuciem estetyki i ogromnym sercem do dzieci. W metodzie Montessori uwielbiam nieszablonowość, podążanie za dzieckiem oraz kształtowanie u młodych ludzi poczucia sprawczości i samodzielności. Ogromną przyjemnością jest dla mnie praca na materiałach; zachwyca mnie ich prostota a zarazem obszerny przekaz treści jakie ze sobą niosą.

Martyna Kondej-Miernicka

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem pedagogiem oraz terapeutą pedagogicznym. W roku 2019 ukończyłam studia z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej, obecnie jestem w trakcie kursu dyplomowego w Polskim Instytucie Montessori z zakresu edukacji dzieci w wieku 6-9 lat. Przez 5 lat byłam wychowawcą montessoriańskiej grupy przedszkolnej, we wrześniu bieżącego roku dołączyłam do grupy księżycowej. W pracy z dziećmi niezwykle ważne jest dla mnie poczucie bliskości oraz tworzenie wzajemnych więzi, relacji. Pedagogika Marii Montessori jest mi bliska ze względu na jej indywidualne podejście do każdego dziecka, fascynuje mnie podążanie za dzieckiem zgodnie z jego potrzebami. Dzięki obserwacji nauczyciel może towarzyszyć dziecku i wspierać je w dążeniu do rozwijania własnych umiejętności. Prywatnie uwielbiam długie spacery z moim psem, dzięki czemu jestem w stanie spędzić więcej czasu na łonie natury.

Weronika Kmita

Nauczycielka muzyki

jestem instruktorką śpiewu, nauczycielką muzyki, wokalistką, z wykształcenia animatorką kultury i dyrygentem. Dzielę się swoją energią z dziećmi i zapraszam je do świata dźwięków.

Elwira Ostrowska

nauczycielka grupy księżycowej

jestem absolwentką pedagogiki, nauczycielką przedszkolną i terapeutką integracji sensorycznej. Ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori oraz studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej. Od początku swojej pracy zawodowej jestem związana z pedagogiką Montessori. Spodobało mi się w niej dążenie do samodzielności dzieci i uznanie, że każde dziecko ma prawo do rozwoju we własnym tempie. Radość sprawia mi obserwacja dzieci, które nabywają nowe umiejętności i budują przy tym pewność siebie lub z entuzjazmem odkrywają kolejne tajemnice świata. Być dla nich przewodnikiem na tej drodze to wymagająca praca, ale dająca dużo radości i satysfakcji. Prywatnie lubię koty, gotowanie i długie spacery z Mężem. Nauczycielka przebywa na urlopie macierzyńskim

Ida Błaszczyk

nauczycielka grupy księżycowej

Doswiadczenie w pracy z dziećmi zaczęłam zdobywać ponad 6 lat temu w mojej pierwszej pracy, w przedszkolu integracyjnym. Równolegle kształciłam się na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Pracę rozpoczynałam na stanowisku nauczyciela anglisty, później zostałam nauczycielem wspomagającym dzieci z wyzwaniami. Bliskie są mi zagadnienia z pedagogiki specjalnej i komunikacji alternatywnej. W pracy z dziećmi ważna jest dla mnie przestrzeń na emocje i zdanie, drugiej osoby, ale też granice, które wzajemnie musimy sobie stawiac i respektować. W życiu prywatnym dużo czytam, pielęgnuje rośliny domowe i balkonowe, często jeżdzę rowerem i spaceruje.

Dominika Broda

Nauczycielka grupy gwiezdnej

Wiktoria Wargocka

Nauczycielka grupy gwiezdnej

Moim celem jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni oraz budowanie kultury różnorodności i włączania. W wspieraniu rozwoju młodych ludzi, największą motywację stanowi dla mnie obserwacja, jak samodzielnie wykorzystują zdobyte umiejętności. Aktualnie studiuję psychologię na Uniwersytecie Merito w Warszawie. Od czerwca 2023 roku angażuję się w wolontariat w stowarzyszeniu Mary i Max, gdzie wpieram dorosłe osoby z spektrum autyzmu w doskonaleniu umiejętności społecznych i budowaniu relacji koleżeńskich. Dążenie do głębszego zrozumienia Porozumienia Bez Przemocy (NVC) oraz stosowanie go w praktyce stanowi dla mnie drogę osobistego rozwoju i umożliwia skuteczne wspieranie innych (małych i dużych) ludzi.

Magdalena Tymoszuk

Nauczycielka grupy słonecznej

Paulina Bonasewicz

Nauczycielka grupy słonecznej

Sebastian Wojtala

nauczyciel wspomagający grupy planetarnej

Krzysztof Raszewski

"pan Krzysio", stolarz, murarz, hydraulik, spawacz, informatyk

Z wykształcenia jestem informatykiem a z zawodu staram się zapewnić konieczną i działającą infrastrukturę w Świetliku. Lubię uczyć się nowych rzeczy oraz głośne narzędzia. Prywatnie mąż pani traktor.