Zespół

Zespół

Nasz zespół skupia osoby oddane pracy z dziećmi. Łączymy pasję z profesjonalnym zaangażowaniem. Jesteśmy nastawieni na nieustanne podnoszenie kwalifikacji zawodowych i podążanie za najwyższymi standardami wypracowanymi przez międzynarodową społeczność montessoriańską. Są wśród nas także nauczyciele akredytowani przez Montessori Accreditation Council for Teacher Education (MACTE)

Kliknij/najedź na zdjęcie aby dowiedzieć się o nas więcej

Katarzyna Pac

założycielka przedszkola, „pani traktor”, jak mówią dzieci

jestem absolwentką ASP w Warszawie oraz Polskiego Instytutu Montessori. Pasjonuję się obserwacją rozwoju dzieci i odkrywaniem ich indywidualnych zainteresowań i talentów. Jestem zwolenniczką podejścia niedyrektywnego. Uwielbiam dyskutować o edukacji i zmianach w niej koniecznych. A także wdrażać te zmiany w życie. Zgłębiam Porozumienie bez przemocy.

Lidia Klass

kierowniczka merytoryczna zespołu, nauczycielka grupy planetarnej

jestem absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori. Pedagogiką Montessori pasjonuję się od dawna. Największą radością jest dla mnie obserwacja i wspieranie dziecka, w drodze ku samodzielności. W dzieciach najbardziej cenię szczerość. Prywatnie jestem mamą Oskara, uwielbiam podróżować, pływać, a potem przeczytać dobrą książkę.

Zuzanna Talarek

nauczycielka grupy słonecznej

Jestem absolwentką studiów I stopnia z psychopedagogiki kreatywności na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, oraz studiów pedagogicznych II stopnia w zakresie edukacji medialnej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyłam również studia I stopnia z pedagogiki specjalnej ze specjalnością: Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wychowanie Przedszkolne na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. W pracy z dziećmi cenię sobie ciągły ruch oraz stały i uporządkowany plan dnia. Bardzo lubię pokazywać dzieciom nowe rzeczy, obserwować ich błysk w oczach i zaintrygowanie wymalowane na buziach. Uwielbiam, kiedy zachwycają się małymi rzeczami. Nie wyobrażam sobie pracy w innym charakterze. Staram się wychowywać kreatywne i otwarte dziecko. Przyjemność sprawia mi wspólne tworzenie prac plastycznych. Najważniejsze jednak jest dla mnie ich zdrowie, dlatego też często przypominam dzieciom o zasadach bezpiecznej zabawy w przedszkolu. W ramach relaksu po pracy gotuję i piekę ciasta.

Magda Sasińska

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem psychologiem, w wolnych chwilach nianią i animatorką przyjęć urodzinowych dla dzieci. Praca z dziećmi w nurcie "Porozumienia bez przemocy" to kawał dobrej roboty, którą bardzo cenię. Czas spędzony z dziećmi jest bezcenny. W pracy z dziećmi najważniejsze jest dla mnie zaopiekowanie się ich emocjami. Szukanie wspólnie z nimi najlepszych dla nich sposobów regulacji właśnie emocji - rozmowa, zabawa, inne formy wyrażania prawdziwych siebie. Pragnę w pracy z dziećmi budować solidne fundamenty, aby mogły śmiało iść w świat i spełniać swoje marzenia. Moja praca jest cały czas superwizowana, zarówno w przedszkolu, jak i poza nim na gruncie prywatnym, bo zaopiekowanie się sobą jest bardzo ważne przy tak odpowiedzialnej pracy z dziećmi. Prywatnie jestem zakochana w Podlasiu, bo stamtąd pochodzę, tam się wychowywałam, dlatego uważam, że dzieciństwo na wsi to kapitalna opcja. Ponad to uwielbiam smak i zapach kawy, spacery brzegiem Wisły, lato na wsi i czas spędzony z dziećmi 🙂

Martyna Kondej-Miernicka

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem pedagogiem oraz terapeutą pedagogicznym. W roku 2019 ukończyłam studia z zakresu pedagogiki wczesnoszkolnej oraz przedszkolnej, obecnie jestem w trakcie kursu dyplomowego w Polskim Instytucie Montessori z zakresu edukacji dzieci w wieku 6-9 lat. Przez 5 lat byłam wychowawcą montessoriańskiej grupy przedszkolnej, we wrześniu bieżącego roku dołączyłam do grupy księżycowej. W pracy z dziećmi niezwykle ważne jest dla mnie poczucie bliskości oraz tworzenie wzajemnych więzi, relacji. Pedagogika Marii Montessori jest mi bliska ze względu na jej indywidualne podejście do każdego dziecka, fascynuje mnie podążanie za dzieckiem zgodnie z jego potrzebami. Dzięki obserwacji nauczyciel może towarzyszyć dziecku i wspierać je w dążeniu do rozwijania własnych umiejętności. Prywatnie uwielbiam długie spacery z moim psem, dzięki czemu jestem w stanie spędzić więcej czasu na łonie natury.

Paulina Kulasik

nauczycielka grupy planetarnej

Jestem absolwentką Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyłam edukację przedszkolną i wczesnoszkolną oraz animację kultury wraz z doradztwem edukacyjno-zawodowym. W pracy z dziećmi bardzo ważne są dla mnie cierpliwość, szacunek oraz dbanie o to, by każde z nich czuło się bezpieczne i rozwijało się zgodnie z indywidualnymi możliwościami. Staram się być dla dziecka towarzyszem i wsparciem w dążeniu do samodzielności.

Elwira Ostrowska

nauczycielka grupy księżycowej

jestem absolwentką pedagogiki, nauczycielką przedszkolną i terapeutką integracji sensorycznej. Ukończyłam kurs przedszkolny w Polskim Instytucie Montessori oraz studia podyplomowe z Integracji Sensorycznej. Od początku swojej pracy zawodowej jestem związana z pedagogiką Montessori. Spodobało mi się w niej dążenie do samodzielności dzieci i uznanie, że każde dziecko ma prawo do rozwoju we własnym tempie. Radość sprawia mi obserwacja dzieci, które nabywają nowe umiejętności i budują przy tym pewność siebie lub z entuzjazmem odkrywają kolejne tajemnice świata. Być dla nich przewodnikiem na tej drodze to wymagająca praca, ale dająca dużo radości i satysfakcji. Prywatnie lubię koty, gotowanie i długie spacery z Mężem.

Dorota Różańska

nauczycielka grupy słonecznej

jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie i Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie. Od wielu lat praca z dziećmi w wieku przedszkolnym, oraz wspieranie Rodziców w wychowywaniu swoich pociech, jest moim podstawowym zajęciem. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim szacunkiem i wiarą w niepowtarzalność i wyjątkowość każdego dziecka. Staram się być dla każdego z nich mądrym i cierpliwym przewodnikiem.

Zuzanna Stolarz

nauczycielka grupy planetarnej

Jestem pedagogiem specjalnym- aktualnie kontynuuję naukę na studiach II stopnia w warszawskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej. Pracuję z dziećmi od trzech lat. Moją wiedzę pedagogiczną opieram na bezpośrednim doświadczeniu, dodatkowo uzupełniam ją literaturą dotyczącą komunikacji, psychologii i rozwoju. To wszystko sprawia, że mam coraz więcej pytań, na które chciałabym znaleźć odpowiedzi. Bardzo ważne jest dla mnie poszanowanie potrzeb i emocji dziecka, nawet tych bardzo trudnych, wobec tego bliskie jest mi NVC, Rodzicielstwo Bliskości oraz pedagogika Montessori. W pracy z dziećmi najbardziej lubię tę naturalność i beztroskę, która jest podstawą budowania autentycznych relacji z innymi oraz nabywania wiedzy. Największą osobistą wartością w kontaktach z dziećmi jest to, że obserwując te szczere istotki, wiem coraz więcej o sobie samej. Nie tylko o swoich preferencjach, ale i samym sposobie przedstawiania potrzeb. W wolnych chwilach lubię obejrzeć dobry film, słuchać ulubionej muzyki oraz czytać książki. Cenię sobie dobre jedzenie, wobec tego często przygotowuję roślinne dania lub próbuję nowych smaków na mieście. Uwielbiam spędzać czas na łonie natury, przede wszystkim nad wodą. Lubię także odkrywać ciche, kameralne miejsca, które pozwalają mi się zatrzymać.

Agnieszka Domitrz

nauczycielka grupy księżycowej

Jestem nauczycielką edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. W 2021 roku ukończyłam dyplomowy Kurs Wczesnej Edukacji Montessori (2,5 – 6 lat) w Polskim Instytucie Montessori. Od początku mojej pracy z dziećmi jestem związana z pedagogiką Marii Montessori. Przez 3 lata współprowadziłam montessoriańską grupę przedszkolną, a we wrześniu 2021 dołączyłam do Grupy Księżycowej. W pedagogice Montessori cenię to, że dzieci mogą rozwijać się wszechstronnie oraz w swoim indywidualnym tempie. Dzięki odpowiednio przygotowanemu otoczeniu i w atmosferze przyjaźni oraz wzajemnego szacunku, dziecko jest w stanie doskonalić swoje umiejętności oraz zainteresowania. W pracy z dziećmi ważne dla mnie jest to, by uważnie ich słuchać oraz obserwować i dzięki temu odpowiadać na ich potrzeby. Prywatnie jestem miłośniczką roślin doniczkowych, które opanowały każdy parapet, półkę oraz ścianę mojego mieszkania.

Kamila Dobosiewicz

Nauczycielka grupy słonecznej

Dominika Frąc

Nauczycielka wspomagająca w grupie słonecznej

Jestem studentką ostatnich lat psychologii na Uniwersytecie Warszawskim. Uwielbiam obserwować rozwój dzieci w duchu pedagogiki Montessori, dlatego cieszę się, że mogę być częścią świetlikowej społeczności. W pracy z dziećmi ważne jest dla mnie pełne uwagi indywidualne podejście oraz zadbanie o emocje najmłodszych. Interesuję się psychoterapią, historią sztuki i dalekimi podróżami.

Jaśmina Wójcik

nauczycielka plastyki

działam na styku pól plastyczno-artystyczno-społecznych. Od 2008 roku wykładam na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Wierzę, że za pomocą sztuki można aktywnie zmieniać i kształtować rzeczywistość. Pragnę uwrażliwiać dzieci na otaczający świat. Sprawić, aby poprzez doświadczanie języka sztuki potrafiły porozumiewać się i komunikować pozawerbalnie. W Świetliku prowadzę zajęcia artystyczne tkj. wspólne malowanie muralu na terenie przedszkola, up-recycklingowe budowanie robotów, osiedli kartonowych domów, czy tworzenie słuchowiska kreowanego przez dzieci. Najmłodsi to dla mnie nieskrępowane przestrzenie wyobraźni. Prywatnie jestem mamą dwóch córek.

Katarzyna Kilar

Logopedka

jestem aktorką, logopedą, pedagogiem. Absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie i Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz Ekspertem Programu Rozwoju Karier MyFrame. Stworzyłam autorski program zapobiegania chorobom narządu głosu. Uważam, że kształcenie głosu jest kluczowe w profilaktyce chorób zawodowych nauczycieli. Prywatnie jestem mamą sześcioletniej Marysi; uwielbiam koty, książki i kawę.

Weronika Kmita

Nauczycielka muzyki

jestem instruktorką śpiewu, nauczycielką muzyki, wokalistką, z wykształcenia animatorką kultury i dyrygentem. Dzielę się swoją energią z dziećmi i zapraszam je do świata dźwięków.

Julietta Kapuścik

dobry duch przedszkola

Krzysztof Raszewski

"pan Krzysio", stolarz, murarz, hydraulik, spawacz, informatyk

Z wykształcenia jestem informatykiem a z zawodu staram się zapewnić konieczną i działającą infrastrukturę w Świetliku. Lubię uczyć się nowych rzeczy oraz głośne narzędzia. Prywatnie mąż pani traktor.